Els hipopressius consisteixen en un conjunt d’exercicis (postures i moviments) que permeten rebaixar la tensió de la zona intra-abdominal i a la vegada, activen els músculs del sòl pelvià i zona abdominal profunda. La tècnica combina la respiració i control adequat de l’abdomen. Fent hipopressius aconsegueixes millorar la musculatura abdominal, la salut del sòl pelvià i l’estat de la columna vertebral. Són molt recomanables si a causa de l’edat, determinats esports d’alt impacte o el post-part, aquesta musculatura s’ha danyat o debilitat.

  • Soluciona i preveu incontinències urinàries. Totes les investigacions demostren disminucions molt elevades de la incontinència urinària inclús en dones d’avançada edat.
  • Millora la postura i l’equilibri. Els exercicis abdominals hipopressius proporcionen una regulació del tó muscular general. Disminueix els excessos de tò d’aquells grups musculars que en tenen un excés i l’incrementa en aquells que ho necessiten. Es el que es coneix com a normotonització, i proporciona unes millores posturals evidents en poques sessions.
  • Soluciona i evita la caiguda d’òrgans interns. L’aspiració que es provoca dins de l’abdomen fa que la bufeta, recte i, en les dones, l’úter es recol.loquin en el seu lloc.